Perquè el cel és blau

i els núvols són blancs?

Tècniques per a convèncer a algú

Posted by Costa M. a 11 Febrer 2009


De tècniques per a convèncer a algú n’hi ha moltes. Jo, personalment, no veig gaire clara la frontera entre aconsellar i convèncer a algú. Suposo que per això no m’agraden els polítics, els comercials “agressius” i en general la gent que s’aprofita de la seva facilitat en la paraula (“palique”) per a engañifar a d’altra que pot caure en aquests paranys de la vida.

Jo prefereixo, i desitjaria que tothom pogués decidir per si mateix, sense rebre aquest tipus de pressions que s’exerceixen, tan voluntària com involuntàriament, sobre les decisions que han de prendre les persones, les seves idees i futur. S’hauria de poder ser crític amb un mateix, sense influències externes; però això és demanar massa, seria una idealització, que tal vegada no portaria enlloc, ja que la humanitat es considera un ens socialitzat i per tant, els éssers que en formen part interactuen entre ells, i per tant, s’influeixen uns als altres.

És com tot en aquesta vida, hi ha unes eines de comunicació, en aquest cas orals, i llavors existeixen persones que les utilitzen per al bé comú i persones que en fan un mal ús. Bé, en el cas que ens afecta, suposem que és per a fer “el bé”.

Tècniques bàsiques en comunicació oral:

– Mirar als ulls

– Parlar de forma clara, entenedora i de forma convincent

– Ser amable, no marcar distàncies. Crear empatia a l’auditori, fins hi tot fer alguna broma, explicar algun acudit o alguna anècdota (o noticia del diari) que faci particeps a tots els oients de la sala.

– Intentar repetir les coses importants, remarcar-les sobretot al final perquè les persones es quedin amb les idees que els has volgut transmetre

– No parlar acceleradament, però tampoc no passar-se de temps (sobretot si hi ha un temps establert, p.e.: conferència, ponencia…)

– Intentar parlar positivament de manera que s’obliga  a l’interlocutor a contestar de manera afirmativa a les preguntes, fen’t-lo anar cap on es vol que vagi la conversa o intentar-li vendre el producte (ja sigui material o no material)

– Tenir molt clar que comunicar és tramètre emocions. Estar molt segur de si mateix i saber què es pretén comunicar i deixar clar als assistents. Ser conscient del registre i nivell del/s oients i adequar-nos-hi.

– També és molt important fer una bona entrada i una bona sortida en les nostres comunicacions amb la gent, perquè s’emportin una bona imatge de l’orador i si pot ser aconseguir que es quedin amb les opinions o explicacions exposades i se les facin seves o les interioritzin.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: